Nov 23, 2012

Day 3 | Bukit Tinggi

Ok... Update untuk hari ke 3. Actually aku dah balik dah. Tp xda masa nk update. Hari ke3 aku g Bukit Tinggi. Kat sana xleh nk excess tenet. So x berupdate la and then, arini aku free skit. Try update dulu.

Ok.. Untuk hari ketiga nilah bermulanya tujuan sebenar aku kesini. Teman Cik Kaunselor present. Tp gila.. Datangnya 5 hari presentnya 7 minit. Best betul...

Cik Kaunselor, present bersama bekas lecturenye. Hehe.. Congrats...

Dr Anid Mcm nk kuarkan pistol je.

Haa.. dengar semua ya.

Kamera henpon. Biasa la...


Sebelum ke Bukit Tinggi aku kelaparan gila. sementara nak tunggu mereka2 bersiap aku g makan dulu. Ni la menu yg ada. 
#Tips : Tgk menu air tu. Juice Alpukat tu maknanya Alvogado, aku x tau ejaan betul dia. Manisnya boleh tahan. Tp kat mana2 kedai pun ada. Belh cuba. Yang Juice Jeruk tu maknanya Jus Limau. Jeruk dalam bahasa Indo limau. So, Jeruk Nipis : Limau Nipis.

Cik Kaunselor makan Nasi Ayam Krekk2,aku cadangkan x payah order la.. X sedap lansung. Aku order Nasi Goreng Changgi. 






Ni la air terjun yg org Malaysia selalu singgah tu, bagi aku amat biasa. kat Malaysia lagi bnyk. X payah benti pon xpa sebenarnya. 
#Tips : Kat sini ada org offerkan untuk ambik gamba. 1 keping RM10. Baik x payah.





Ni Muzium Minangkabau, di Padang Panjang, odw ke Bukit Tinggi. Tutup, katanya masih dalam proses renovation sejak dari 2004.. Heeee.....


Salah satu aktiviti diorg, bercamping depan muzium. Hehe..



Bas yang kitaorg guna, satu line ada 5 seat. Ko bayangakan kalau suma size XL. Perjalanan 3 jam.. 
phmmppp....


Kitaorg menginap dekat Flamingo Hotel. Nama macam kat Ampang tu kan.. Hehe.. Diceritakan owner hotel ni ada restoran kat Malaysia. Restoran Garuda di KL tu.

Ni kawasan Padang Panjang, kat sini bnyk pondok pengajian agama.

Makan.. As usual, Nasi Padang. Ni Restoran Pak Datok, betul2 depan hotel.
 kat sini bnyk kedai sate, tp tutup awal. Atas cadangan kami punya tourist guide, kami ke pekan Padang Panjang. kat sana meriah. Hehe..

Gamba mmg x cun, cuma yg menarik dia punya recycle bin. Kalau kt Malaysia ada 3.

Kue Kembang Telor = Apam Balik.
Aku x try pon sebab kat Malaysia ada..



Tunggu air buah, fresh gile. Pure buah. Best!

Canggih x?

Mmg buah Pure.

Aku order air buah Durian Blanda.

 Disco tutup hari Jumaat. Hehe.. Saje aku letak terbalik.

Ni yg aku nk cerita, Pisang keju. Best! Terbaik!


Last untuk hari ni. 
Menu Pisang Keju :
1) Pisang Kebatu potong macam nk wat gorang pisang.
2) Celup dalam telur yg telah dipukul.
3) Goreng.
4) Angkat, letakkan susu pekat.
5) Letak coklat chip.
6) Letak keju tongkol yg telah diparut.
7) Letak coklat cair.
PEHHH......

No comments:

Post a Comment